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APRILIA RSV SP

Último artículo 05-06-2011, 12:39 escrito por queensmile2002. 22 respuestas.
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  •  07-03-2010, 2:06 50666

    APRILIA RSV SP

    Ayer Radial colgó un link de despieces de Aprilia y no me pude resistir a investigar motos, modelos y piezas. Hay una casilla especial para la SP y simplemente me quedé anonadado. Sabíais que APRILIA tiene creada la referencia del motor para venderlo montado? Cubica diferente y alcanza mas revoluciones que nuestros 'míseros' V60 estándar, jejeje. El motor estaba tocado por la mano de COSWORTH. 

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    Sabía que ese motor  era diferente, la crem de la crem del V60, no recuerdo los caballos que daba de serie, así como que no sé si los cuerpos de inyección que llevaba eran de 51, 54 ¿? o 57mm, pero lo que sí me queda claro es que este motor se podría decir que era visionario, fijaros en detalles como las culatas y los escapes, a qué os recuerdan?

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    jejejjeje, fijaros en la salida al escape:

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    efectivamente, cuatro tornillos ovalados, como las RSV Modernas, desconozco si son compatibles con las RSV modernas o no, incluso escapes, pero otro dato que me sorprendió, una persona hablando el otro día del tema me dijo que la SP funcionaba con una bujía, coño, me quedé cuadriculado. Y como es eso usando nuestra misma centralita? Respuesta, la EPROM. Diosssss, si es que estos tios de Aprilia no son buenos, son la OSTIA coño. Premio para ellos.

    Fijaros las culatas de una RSV 2003.

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    Mas datos, válvulas, coño las válvulas de la SP son ENORMES. La de escape es igual de grande que la mia de admisión de una 99, joder como debe respirar esta moto, increible de nuevo.

    RSV SP

    1 AP0254232 Exhaust valve 35 mm
    2 AP0254242 Intake valve 40,5 mm

    Modelo 2003

    15 AP0254021 Exhaust valve 31mm
    16 AP0254295 Intake valve 38 mm

     

    Que pasada de motor, ahora otra cosa mas, como uno es de culo inquieto, pregunté por los kits de culatas de Aprilia y sorpresa, me han dicho que esos kits además de ganar diámetro de válvulas y costar, cágate, 3000€, vienen con una sóla bujía y una EPROM específica a tal efecto.

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    Una vez tuve un motor de SP al alcance de la mano, pero no tenía ni ECU ni encendido y no me atreví, gracias a dios a comprarlo, y se vendió por menos de 600€, pero sólo por despiezarlo y tener esa joya en casa, merecía la pena.

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    para mí sin dua es la moto, creo que daba 150CV, una moto de carreras, hiperexclusiva, una joya de museo, una preciosidad, una V60 de carreras, para mí algo casi tan exclusivo como la nera, pero yo me quedaría con la SP sin dudarlo ni un pelo, ni hagas ni neras, ni edwards.

    Sus carenados están fabricados en fibra de carbono, el chasis es diferente, con motor ajustable en posición, os suena esto? Que moto actual de origen lo hace? Aprilia RSV4.

    SP

    The 'SP' stands for Sports Production, and the Mille SP is little more than a race bike for the road. Despite looking almost identical to the RSV Mille, nearly every part is different. The engine has a different bore and stroke, giving a smaller 996cc capacity, to allow higher revs, and there is only one spark plug per cylinder to allow bigger valves. The frame is unique to the SP, with adjustable engine position, steering head angle and swingarm pivot, and 20 per cent stiffer.

    The fairing is made of lightweight carbon-fibre, and the Öhlins suspension is fully adjustable. The SP was built as a 'homologation' machine, to allow the firm to race in the World Superbike championship. It was a limited-edition bike, with only 150 produced.

    The “SP” stands for Sports Production, and the Mille SP little more than a race bike for road. Despite looking almost indentical to the RSV Mille, nearly every part is different. The engine has a different bore and stroke, giving a smaller 996cc capacity, to allow hihger revs, and there is only one spark plug per cylinder to allow bigger valves. The frame is unique to the SP, with adjustable engine position., steering head angle and swingarm pivot, and 20 per cent stiffer. The fairing is made of lightweight carbon-fibre, and the Öhlins suspension is fully adjustable. The SP was built as a “homologation” machine, to allow the firm to race in the World Superbike championship. It was a limited-edition bike, with only 150 produced.

    Mas información:

    APRILIA RSV Mille SP : ABSOLUTE POWER


     

    The standard version of the Aprilia RSV Mille has been defined "the best two-cylinder bike of all time", "the new point of reference for a market that seemed already destined towards historic monopolies...", a motor-cycle "born to run", able to guarantee a pleasant ride, great performance and safety.

    To all those who are never content, to those who thought they had already seen the most, to those in search of a technological motor-cycle, exclusive features and lots of enthusiasm, Aprilia proposes a super-sport version of its highly successful two-cylinder bike, the RSV Mille SP.

    Now that it has been definitely decided that Aprilia will be taking part in the World Superbike '99, this motor-cycle derives from experience in that field and has been designed specially for use on the track.

    All the special, exclusive characteristics of the RSV Mille are accentuated, further improved and made to perform even better in this dream "single seater". Power, easy handling, precise riding: Aprilia opens a new chapter in the story of high-powered super sports bikes.

    THE ENGINE
    The engine of the APRILIA RSV Mille SP has been completely re-examined, redesigned and optimised from the point of view of thermodynamics. The result is greater volumetric yield, increased performance and power and torque values that are distinctly superior to those of the already exceptional RSV Mille engine.

    A decidedly "full" motor, where the regularity of the torque curve at all speeds becomes a new point of reference for its category.  The oil extraction pump has been enlarged and adapted to the greater performances.

    The motor itself has been given a new position in the chassis so as to concentrate mass even more around the centre of gravity: this improves riding on the track and in extreme conditions; it makes curves easier and faster to negotiate; the rider can also vary the position of the engine to suit himself.

    The torque curve is extremely linear, regular and at values close to the maximum for a wide range of use.

    This evolution has been the stupendous result of the experience of a year's inspections and tests on the SP motor by the racing team, of the experience and skill of Aprilia's best technicians and designers, and of years of victories in the world racing competition.

    The result of the experience acquired, of research and of the desire to create a product that would become an absolute point of reference, led to the achieving of important values for the RSV Mille SP, such as the maximum power which reaches 150 HP. This power is reached with the motor-cycle in "racing" configuration, using a exhaust system supplied free with the kit included in the price and with a simple setting of the components of the engine/injection/ignition assembly, adjusted to suit the type of circuit the driving characteristics and the preferences of the rider.

    The EPROM of the injection system is easy to replace, making it easy to change depending on the exhausts used and the particular settings.

    CYCLE PARTS
    The rigidity of the chassis of the APRILIA RSV Mille SP has been increased by 20% with respect to the already exceptional record value of the RSV Mille, while the weight has remained the same. This is an important value, fundamental for the easy handling and precise steering which are a new absolute record for mass-produced bikes.

    The steering head has bushes at the end to allow head adjustment and variation of the steering angle.

    The rear fork has a regulating system which allows variation of the position of the fork axis and adaptation of the rear carriage movement (already a reference point in the standard version), depending on the other possible personal adjustments, affecting both the cycle parts and the general optimisation of the motor-cycle.

    The front suspension is by Ohlins Racing, with titanium nitride treatment to increase smooth movement, and is completely adjustable.

    Another technological detail is seen in the titanium screws used to tighten the fork plate. The top in terms of exclusive features, technology and efficiency.

    The rear shock-absorber is also by Ohlins Racing and is completely adjustable. The rear linkage has been redesigned and the gradual compression curve optimised for use on the track and as a single-seater.

    A standard feature is the adjustable steering shock absorber, another component from the prestigious and efficient Ohlins Racing line.

    THE EXHAUST

    Here we can talk about real virtuosity and care for detail, analysing the exhaust pipe support, made of titanium tubes.

    The APRILIA RSV Mille SP is equipped with a kit, included in the price, composed of a racing exhaust for competitive use, with a special EPROM.

    As proof of the exceptional yield of the motor, the emissions of the RSV Mille SP, like those of the standard version, fall within the limits imposed by EURO 1 standard without a catalyst.

    AERODYNAMICS

    In the APRILIA RSV Mille SP there has been a further improvement of the exceptional aerodynamics that achieved record values with the standard version. The smaller front section of the RSV Mille SP (CXS less than 0.3:0.2995), obtained by lowering the bike (by adjusting the setting of the suspensions) confirms the value of the studies and of Aprilia's streamlining ability.

    This value is an important achievement for this fantastic motor-cycle, marking up an absolute new record among "mass produced" bikes.

    Streamlining means greater engine efficiency, better performance, but also total absence of turbulence, hence safe riding and comfort both on the track and on the road.

    COMPONENTS

    The fuel tank, exclusive and light, is made entirely of aluminium alloy (series 5000), while maintaining the look and design of the basic version.

    Numerous components of the RSV Mille SP have been made of carbon, to give a further guarantee of exclusiveness, technique and light weight: Aprilia has devoted the maximum attention to every tiny detail of this project, such as the ignition switch, which may be easily removed for use on the track.
    As guarantee of exclusive attention, for a product that is much desired and sought after, all RSV Mille SP bikes will be produced in a numbered series
    .

    Espero que os haya gustado.

    Vsss

    PD, contenido extra, prueba en banco de una SP...

    http://www.youtube.com/watch?v=nDg_eREm1Ls



    MEJORANDO MI RSV
    http://v60.es/forums/thread/10749.aspx
  •  07-03-2010, 5:31 50677 en respuesta a 50666

    • radialfalco no está en línea. Activo por última vez: 25 Jan 2022, 6:50 radialfalco
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    Re: APRILIA RSV SP

    Es la última vez que te paso un enlace, coño Super Angry Uno aquí atesorando sus fuentes y vas tu y lo cascas todo al primero que pasa...........................si es que en este Foro da gusto Big Smile

    La historia de un gran proyecto

    http://v60.es/forums/97/112867/ShowThread.aspx#112867





  •  07-03-2010, 8:34 50686 en respuesta a 50677

    Re: APRILIA RSV SP

    Esta máquina seguro que se revaloriza muchísimo!!!

    Aquí tenéis una por 6000$ (poco me parece costando nueva 45.000$):

    http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=166941

     

     

     


    Tuntuneando mi Falco
    http://v60.es/forums/thread/40771.aspx

    Modelos RSV
    http://v60.es/forums/thread/60585.aspx
  •  07-04-2010, 8:37 50700 en respuesta a 50677

    Re: APRILIA RSV SP

    Sabéis si el motor respeta el diámetro por carrera ¿? Igual sería la explicación a unas válvulas TAN grandes...

     

    Por cierto, a mí esa configuración de salida de escape me tiene loquito, en serio...

     

    EDIT:

     

    Despite looking almost identical to the RSV Mille, nearly every part is different. The engine has a different bore and stroke, giving a smaller 996cc capacity, to allow higher revs, and there is only one spark plug per cylinder to allow bigger valves  

     

    >.<  debería leer más antes de emocionarme y preguntar  u__u  Sorry  n.n






  •  07-05-2010, 4:30 50731 en respuesta a 50700

    • radialfalco no está en línea. Activo por última vez: 25 Jan 2022, 6:50 radialfalco
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    Re: APRILIA RSV SP

    Pues mandale un mensaje a Competti que tiene uno en venta.

    La historia de un gran proyecto

    http://v60.es/forums/97/112867/ShowThread.aspx#112867





  •  07-06-2010, 10:44 50822 en respuesta a 50731

    Re: APRILIA RSV SP

    Tengo el shark doble de carbono pero no lo vendo, no, que mola un puñao y suena de vicio. La foto es antigua, ahora está con todo jolins y alguna pijadilla más, y alguna menos.

  •  07-06-2010, 13:21 50836 en respuesta a 50731

    Re: APRILIA RSV SP

    uooh!

     

    Pero el Shotgun en serio ¿? O el original con la Y para la doble salida ¿?

    Ahora le pregunto  n.n






  •  07-06-2010, 13:29 50838 en respuesta a 50836

    Re: APRILIA RSV SP

    Adrizuka:

    uooh!

     

    Pero el Shotgun en serio ¿? O el original con la Y para la doble salida ¿?

    Ahora le pregunto  n.n

    EDIT:  Uy  >,<  qué fallo, ya habías contestado  >,<  Pueeesestá muy wapo la verdad. Peroooo jo, si encontrara alguna forma de hacer este:

    http://www.youtube.com/watch?v=0-8bfZHRFX8

     

    Seguramente acabe como estoy con el escape que llevo y au, la verdad, porque son demasiado caros los escapes completos...






  •  07-07-2010, 12:21 50898 en respuesta a 50838

    Re: APRILIA RSV SP

    si te gusta ese escape mira lo que tengo por casa

    pensaba montarlo, aunque todos tenemos un precio...

  •  07-09-2010, 7:49 50975 en respuesta a 50898

    Re: APRILIA RSV SP

    De dónde lo has sacado ¿?¿?¿?

     

    Las 2 balas tiene pintaza...  el problema sería cómo coño hacer un escape 2-2 como la SP...  sin la Y...   Igual los de metrakit (turbokit) se animan a hacerlo....   recuerdo de alguien al que le hicieron uno a posta...

    Es el ue mejor le queda estéticamente a la RSV con diferencia...

     

    A todo esto, qué diametro tienen las salidas de escape ¿?






  •  07-09-2010, 8:51 50980 en respuesta a 50975

    Re: APRILIA RSV SP

    Lo venden en APRILIA, lo tiene arrow y shark.

    Vsss



    MEJORANDO MI RSV
    http://v60.es/forums/thread/10749.aspx
  •  12-26-2010, 7:35 60345 en respuesta a 50980

    Re: APRILIA RSV SP

    Bueno, aprovecho este post para poner unas fotos de la SP, que he encontrado en el foro de AF1 en el post "what's in the AF1 shop"

     

          

     

    Este hombre tiene la manía de dejar al rojo vivo (naranja, más bien...) todos los escapes en cada Dyno que hace....    Con ese color que tienen estarán fácil entre 700 y 900º's, lo cual es UNA SALVAJADA! no creéis ¿?

    A mí me daría yuyu tio  >,<

     

    Y aprovecho también para dejar caer cuál opino que es la RSV más bella de todas las que se han hecho jamás, hehehehe :

     

     

     La RSV Mille R del 99-00'

    Nadie tiene una en este foro ¿?

    La cosa es que me gusta mucho. u__u  Y si tiene el Arrow Shotgun completo, mejor aun.

     

    http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=87119&page=303






  •  12-29-2010, 14:38 60551 en respuesta a 60345

    Re: APRILIA RSV SP

    la RSV R del 2000 no se trajo a España, es una 'mini' SP, jejejej, pero muy guapa

    Vsss 



    MEJORANDO MI RSV
    http://v60.es/forums/thread/10749.aspx
  •  12-29-2010, 15:37 60575 en respuesta a 60551

    • Andresa3 no está en línea. Activo por última vez: 21-02-2023, 13:50 Andresa3
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    Re: APRILIA RSV SP

    Me quedo embobao leyendo vuestros temas, me encanta, os dais cuenta que sabeis un huevo y parte del otro? la virgen santisima ni de mi trabajo controlo tanto
  •  04-25-2011, 16:05 68225 en respuesta a 60575

    Re: APRILIA RSV SP

    Mirar estas fotos y flipar. Vende esta SP un chico por 8500 libras con sólo 3600 millas.

    Veo estas fotos y en poco se parece a mi moto...

    http://www.flickr.com/photos/51077445@N03/sets/72157626568609626/with/5650335585/

    fijaros en como se puede regular la altura del motor, como son las bieletas traseras, etc etc MAMMA MIA!!!! Que preciosidad

    Vsss



    MEJORANDO MI RSV
    http://v60.es/forums/thread/10749.aspx
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